پاورپوینت احساس کنترل و نقش آن در بیماری

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
پاورپوینت احساس کنترل و نقش آن در بیماری
تعداد اسلاید: 15
قابلیت ویرایش و تغییر دارد

این محصول دارای گارانتی ویژه است:
شما با خرید این محصول می تواند مواردی مانند تغییر متن، اضاف کردن عکس یا نمودار، کم یا اضاف کردن صفحات و اسلایدها، درج نام و مشخصات در صفحه اول و دیگر تغییرات را با پرداخت هزینه اندک از ما بخواهید (شماره پشتیبانی 09178983008)
فهرست:
احساس کنترل و نقش آن در بیماری
کنترل و ادراک کنترل
انگیزش درونی
اشکال گوناگون نظریه کنترل :
کانون کنترل
ویژگیهای کانون کنترل بیرونی و درونی :
سنجش و اندازه گیری کانون کنترل :
پیامدهای اعتقاد به داشتن کنترل :
واکنش در برابر از دست دادن کنترل
کنترل بیماری
کنترل و درماندگی آموخته شده :
وابستگی خود القایی :
قسمتی از متن پاورپوینت احساس کنترل و نقش آن در بیماری:
کنترل را می توان اعمال قدرت،هدایت،یابازداری اعمال ورفتاردیگران یاخودتعریف کرد.یکی ازابعادی که افرادراازیک دیگرمتمایز می کند،درجه کنترلی است که تصورمی کنندبررویدادهای زندگی دارند.به سخن دیگر،این که تاچه اندازه معتقدباشیم بررویدادهای مؤثر بر زندگی خودکنترل داریم، عاملی است که موجب تمایزماازیکدیگرمی شود.میزان باورشخص درباره این که می تواندبرزندگی خوداثرداشته باشد،مکان کنترل گفته می شودکه با نام های منبع کنترل،موضع قدرت،کانون کنترل و مسند مهار معرفی می شود.مکان کنترل می تواند درونی یا بیرونی باشد.
نظریه های مربوط به رفتارانسان ازنظرمفروضات خوددرباره ماهیت آدمی تفاوت دارند.رویکردهای انسانگرایانه مربوط به رفتاراجتماعی غالباًبراین فرض اتکا دارندکه مابه عنوان موجودات انسانی،کنترلی تقریباًکامل بررفتارخودداریم ،درمقابل اسکینر و پیروان وی درموضع گیریهای خودعوامل محیطی راتعیین کننده رفتارهای ما می دانند.حرف آنها این است که ماتحت کنترل پاداشها وتنبیه های بیرونی هستیم واراده آزادزائیده تخیلات مااست.درمیان این دو موضع،مواضع بینابین زیادی هم وجوددارد..
در انگیزش بیرونی یک عاملی خارجی فرد را به انجام کاری خاص بر می انگیزد . برای مثال کودکی اتاقش را تمیز می کند ، تا والدینش او را به سینما ببرند . یا دانش آموزی که تکلیفش را به خوبی انجام می دهد ، تا اجازه داشته باشد در بازی فوتبال شرکت کند ، اگر چه در این دو مورد با انجام خوب کار مواجه ایم ، اما هیچ یک از این دو کودک ، تکلیف خود را به خاطر خود آن کار انجام نداده اند ، بلکه تلاش آنها فقط برای دستیابی به چیزی دیگر است . اما هنگامی که انسان با انگیزش درونی کاری را به انجام می رساند ، صرفاً آن را برای خود آن می خواهد و نتیجه ای جداگانه را نمی طلبد ، و حتی از کار خود هیچ نتیجه مطلوبی هم نگیرد ، باز هم از این که آن را انجام داده است ، احساس پشیمانی نمی کند . در مورد چنین کسی هرگز به تشویق نیاز نیست . این گونه افراد در ضمن پرداختن به فعالیت خود ، از دیگر امور غافل می شوند و فقط به کار خود توجه دارند . نظریه پردازان چنین حالتی را در « جریان بودن » نامیده اند . یعنی نزد آن چنان با دقت معطوف به فعالیت خویش است که عاملهای محیطی بر وی هیچ تأثیری ندارد .
انگیزش درونی یک حالت روانشناختی است و هنگامی حاصل می شود ، که انسان خود را دارای کفایت لازم و خودمختاری ادارک کند . اگر چه تحقیقاتی که در این مورد صورت گرفته است ، به هر یک از این دو عامل به طور جداگانه پرداخته است ولی این دو عامل با وحدت یافتن باهم است که معنا می یابد . در مورد کنترل گفته شده است ، که به دو بخش تقسیم می شود :
۱- فرصت کنترل
۲- توانایی کنترل . فرصت کنترل به چه معنا است ؟ فرض کنید شما فردی هستید که به مسافرت علاقه دارید و دوست دارید که با اتومبیل شخصی خود سفر کنید . در تعطیلات تابستانی به چند می کنید و از نقاط مختلف دیدن می کنید .
به نظر راتر ،آنجا که هر یک از ما در یک زمینه روان شناختی به صورت یگانه واکنش می کنیم ، یک تقویت یکسان ممکن است برای دو نفر مختلف ارزش یکسانی نداشته باشد . به عبارت دیگر ، تجربه های درونی ما در تعیین اثرات تجربه های بیرونی دارای اهمیت فراوان هستند .
با وجود اینکه شخصیت فرد دارای ثبات وتداوم قابل توجهی است (چرا که تحت تاثیر تجربه های گذشته ماست)، در عین حال ، وجوهی از شخصیت ، به علت قرار گرفتن ما در معرض تجربه های تازه ، به طور مداوم در تغییر است
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 3798 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:44 کیلوبایت

 قیمت: 24,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود فایل پاورپوینت احساس کنترل و نقش آن در بیماری با پسوند pptx