پاورپوینت اثر استرس شغلی بر رضایت کارکنان

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
پاورپوینت اثر استرس شغلی بر رضایت کارکنان
تعداد اسلاید: 20
قابلیت تغییر و ویرایش: دارد
جدول: دارد

این محصول دارای گارانتی ویژه است:
شما با خرید این محصول می توانید مواردی مانند تغییر متن، اضاف کردن عکس یا نمودار، کم یا اضاف کردن صفحات و اسلایدها، درج نام و مشخصات در صفحه اول و دیگر تغییرات را با پرداخت هزینه اندک از ما بخواهید (شماره پشتیبانی 09178983008)

فهرست:
اثر استرس شغلی بر رضایت کارکنان
چکیــده
مقدمه
استرس مرتبط با کار
رضایت شغلی و ارتباط آن با استرس کاری
نمونه و طراحی پرسشنامه
اعتبار سازه
جدول1: آمارهای توصیفی٬ سازه‌ی عامل(PCA) و آنالیز قابلیت اطمینان داخلی همه‌ی مقیاس ها
جدول 2 : نتایج آنالیز اعتبار همگرا و تفکیکی مقیاس استرس شغلی مرتبط
جدول 3 : نتایج آنالیز اعتبار تفکیکی و همگرا در مقیاس رضایت شغلی
نتیجه گیری
منابع

بخشی از متن پاورپوینت اثر استرس شغلی بر رضایت کارکنان:
چکیــده
این مقاله٬ اثر استرس شغلی را بر رضایت شغلی کارکنان بخش پرستاری بیمارستان‌ها را بررسی می‌کند. استرس شغلی یکی از مهمترین خطرات سلامتی در محیط کار برای کارکنان است و رضایت شغلی به عنوان یکی از عوامل بسیار مهم در ارائه‌ی خدمات کیفیت بالا و با عملکرد بالا در بیمارستان‌ها در نظر گرفته می شود. این مقاله٬ نظرسنجی میدانی را ارائه می‌دهد. بر اساس نمونه‌ای از 271 پرستار در بیمارستان‌های یونان٬ ما درجه‌ی عوامل استرس‌زا از جمله تعارض٬ حجم کار٬ روابط میان فردی٬ توسعه‌ی شغلی٬ دسترسی به اطلاعات و بازخورد را بر جنبه های رضایت شغلی از جمله محیط فیزیکی٬ فرصت‌های شغلی٬ سبک مدیریت٬ غنی سازی شغلی٬ پاداش و امنیت شغلی بررسی نمودیم. نتایج نشان داد که تعارض٬ حجم کاری سنگین و عدم استقلال شغلی٬ به طور منفی مرتبط با همه‌ی ابعاد رضایت شغلی است در حالیکه کمبود دسترسی به اطلاعات و بازخورد٬ به طور مثبتی مرتبط با رضایت کارکنان همراه با پاداش و امنیت شغلی است.
کلمات کلیدی : استرس شغلی; رضایت شغلی; تعارض; حجم کاری ; استقلال شغلی; بهداشت و درمان

با توجه به اینکه منابع انسانی در هسته‌ی بهداشت و درمان قرار دارند٬ کارآیی سیستم های بهداشت و درمان (NHCS) عمدتاً بر اساس کیفیت٬ کیفیت و توزیع مناسب آنها٬ می باشد. در مقابل٬ کمبودهای پرستاری مرتبط با حوادث ناگوار و جنبه های ناکارآیی بیمارستان ها به اثبات رسیده است. متاسفانه٬ سیستم ملی بهداشت و درمان٬ از کمبود منابع انسانی در بخش پرستاری رنج می‌برد. اقدامات ریاضت اقتصادی به دلیل بحران مالی اخیر در یونان٬ این پدیده را تشدید نموده است.
در حالیکه پیشینه‌ی تحقیق٬ به طور گسترده‌ای٬ نتایج سازمانی را بررسی نموده است٬ هنوز٬ رضایت شغلی به عنوان یکی از نتایج فردی مهم است که محرک عملکرد است. در بخش بهداشت و درمان٬ که در ان سطوح بالایی از کار عاطفی مشخص است٬ رضایت شغلی امری حیاتی است به ویژه با توجه به اینکه کیفیت خدمات ارائه شده را نمی‌توان به آسانی استاندارد سازی نمود و نتایج آن ها مستقیماً تحت تاثیر کارکنان بخش پرستاری و پزشکان است.
در واقع٬ استرس به طور معمول در زندگی کاری و روزمره ظهور می‌یابد ٬ با این حال٬ عملیات مدیریتی معمول٬ اغلب به عنوان اقدام موثر برای عمل بر مقدار منطقی فشار٬ اضطراب یا ترس به منظور ایجاد انگیزه در کارکنان به سمت دستاوردهای حتی بالاتر٬ در نظر گرفته می شود. در عین حال٬ علاوه بر انرژی دهی به کارکنان٬ فشار بیش از حد ممکن است منجر به عوارض جانبی مانند ایجاد نارضایتی کارکنان یا حتی اختلالات روانی شود که به نوبه‌ی خود ممکن است متشکل از عملکرد فردی یا سازمانی باشد . در واقع٬ سطح خدمات ارائه شده به بیماران در سیستم ملی بهداشت و درمان٬ گستره ی رضایت شغلی کارکنان و استرس شغلی را منعکس می‌کند.
درک رابطه‌ی بین تشخیص استرس کاری و رضایت شغلی پرستاران٬ حیاتی است به ویژه برای بیمارستان های یونان که عوارض جانبی بحران اقتصادی را از جمله ادغام ها و کاهش هزینه ها را تجربه کرده اند. مرور پیشینه‌ی تحقیق نشان می‌دهد که مسائل استراتژیک مرتبط٬ به طور موفقیت آمیزی با استفاده از روشهای محاسباتی٬ رویکرد گذاری شده است . با توجه به موارد فوق٬ این مطالعه ی تجربی٬ میل بر بررسی رابطه ی بین تجربه ی استرس کاری کارکنان و رضایت شغلی کارکنان در بخش بهداشت و درمان دارد.
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 4606 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:624 کیلوبایت

 قیمت: 24,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود فایل پاورپوینت اثر استرس شغلی بر رضایت کارکنان